معاون دادستان کل کشور: چاره‌ای نباشد اینستاگرام را فیلتر می‌کنیم

معاون دادستان کل کشور: چاره‌ای نباشد اینستاگرام را فیلتر می‌کنیم

در روزهای اخیر، بحث فیلترینگ اینستاگرام، شبکه اجتماعی محبوب بسیاری از ایرانیان، دوباره به مرکز توجه قرار گرفته است. معاون دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که این شبکه اجتماعی به دلیل نقض قوانین جمهوری اسلامی و انتشار محتوای غیراخلاقی و ضدانقلاب، در صورت عدم همکاری با قضای ایران، ممکن است فیلتر شود.

این مسئول قضایی گفت: «اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که بسیاری از جوانان و مخاطبان ما در آن حضور دارند و ما هم نمی‌خواهیم آن را فیلتر کنیم. اما باید بدانید که این شبکه اجتماعی هم مثل سایر شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت‌های قانونی دارد و باید با قضای جمهوری اسلامی همکاری کند.»

وی افزود: «ما در قضای جمهوری اسلامی، حق داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نظیر ترویج فحشا، خشونت، تحریک به خروج از حجاب، تشویش اذهان عمومی و تحریض به فتنه و ضدانقلاب، با متخلفان برخورد قانونی کنیم. برای این منظور، باید بتوانیم به حساب‌های متخلف دسترسی داشته باشیم و آن‌ها را شناسایی و پیگیری کنیم.»

«اما متأسفانه، تاکنون اینستاگرام هیچ همکاری‌ای با قضای جمهوری اسلامی نداشته است و حتی درخواست‌های ما را نادیده گرفته است. بنابراین، مجبور خواهیم شد که در صورت عدم پاسخگویی و همکاری، چاره‌ای جز فیلترینگ این شبکه اجتماعی نخواهد بود.»

«البته، ما هنوز در حال مذاکرات و گفت‌وگو با مسئولان این شبکه هستیم و امیدوار هستیم که به یک نقطه توافق برسیم. ولی در صورت عدم تغییر رفتار و سرپای خود ماندن، ما هم سرپای قانون خود خواهیم ماند و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
پربازدیدترین مطالب
پربحث‌ترین مطالب

آخرین مطلب