گوگل دو اپلیکیشن هاتگرام و تلگرام طلایی را به عنوان برنامه مضر شناسایی می‌کند

گوگل دو اپلیکیشن هاتگرام و تلگرام طلایی را به عنوان برنامه مضر شناسایی می‌کند

در روزهای اخیر، گوگل دو اپلیکیشن محبوب هاتگرام و تلگرام طلایی را از فروشگاه خود حذف کرده است. دلیل این حذف، این است که گوگل این دو برنامه را به عنوان برنامه‌های مضر شناسایی کرده است. اما چرا گوگل این تصمیم را گرفته است؟ و آیا این دو برنامه واقعاً مضر هستند؟

هاتگرام و تلگرام طلایی دو نسخه مدیفای شده (modified) از تلگرام هستند که قابلیت‌های اضافی نسبت به نسخه اصلی دارند. برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از: پشتیبان‌گیری خودکار، قفل گذاری چت‌ها، تغییر ظاهر برنامه، فعال کردن حالت شبانه، و امکان استفاده از چند حساب کاربری. بسیاری از کاربران تلگرام، به دلیل داشتن این قابلیت‌های جذاب، تمایل دارند که از هاتگرام و تلگرام طلایی استفاده کنند.

اما مشکل اینجاست که هاتگرام و تلگرام طلایی، به عنوان برنامه‌های غیر رسمی (unofficial)، ممکن است به امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران آسیب برسانند. چون این برنامه‌ها با استفاده از کد منبع (source code) تلگرام ساخته شده‌اند، ممکن است دسترسی غیر مجاز به داده‌های کاربران داشته باشند. بعضی از این داده‌ها ممکن است شامل شماره تلفن، پیام‌ها، عکس‌ها، فایل‌ها، مخاطبین و مکان مکان جغرافیایی باشند. همچنین، ممکن است این برنامه‌ها با استفاده از سرویس‌های خارجی (external services)، داده‌های کاربران را به سوء استفاده قرار دهند.

گوگل به عنوان یک شرکت معتبر و مسئول، نمی‌تواند برنامه‌های مضر را در فروشگاه خود قرار دهد. به همین دلیل، گوگل تصمیم گرفته است که هاتگرام و تلگرام طلایی را حذف کند. البته، کاربران همچنان می‌توانند این برنامه‌ها را از سایت‌های دیگر دانلود و نصب کنند. اما باید به خطرات احتمالی آن‌ها آگاه باشند.

پس، پاسخ به سوال این است که بله، گوگل دو اپلیکیشن هاتگرام و تلگرام طلایی را به عنوان برنامه مضر شناسایی می‌کند. اما این شناسایی، بر اساس معیارهای امنیتی و قانونی گوگل است. کاربران می‌توانند با توجه به نیاز و تمایل خود، از این برنامه‌ها استفاده کنند یا نکنند. اما بهتر است که همیشه از منبع معتبر و رسمی برای دانلود برنامه‌ها استفاده کنند. و همچنین، دقت کنند که چه داده‌هایی را با برنامه‌ها به اشتراک می‌گذارند.

۱ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

خرید ممبر برای کانال تلگرام

۱۰ مهر ۹۸ ، ۲۳:۳۷

مقاله خوبی بود ممنون

پاسخ:

۲۰ اسفند ۱۳۹۸
ممنون از نظر لطف شما. خوشحالیم که مقاله برایتان مفید بوده است.

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
پربازدیدترین مطالب
پربحث‌ترین مطالب

آخرین مطلب