نقد انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War – دنیای خیلی خیلی تاریک دی‌سی

نقد انیمیشن Justice League Dark: Apokolips War – دنیای خیلی خیلی تاریک دی‌سی

Justice League Dark: Apokolips War یک انیمیشن سوپرقهرمانی است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و بخش آخر از دنیای انیمیشنی دی‌سی (DC Animated Movie Universe) محسوب می‌شود. این انیمیشن به کارگردانی مت پتر و کریستینا سوتا و با نویسندگی ماردوک والدرون و ارین فیتزرالد ساخته شده است. داستان این انیمیشن حول جنگ نهایی بین لیگ عدالت و دارکساید، فرمانروای سیاره آپوکالیپس، متمرکز است. در این جنگ، لیگ عدالت شکست خورده و بسیاری از سوپرقهرمان‌ها کشته یا تبدیل به برده شده‌اند. دو سال بعد، بازماندگان لحظه آخر راه حل جدیدی برای نجات دنیا پیدا می‌کنند.

Justice League Dark: Apokolips War یک اثر تاریک، خشونت‌آمیز و بدون هویدا است. این انیمیشن همچون گام نهایی چهارده فصل قبل خود، به رسیدگی به شخصیت‌ها، رابطه‌ها و تحولات آن‌ها نمی‌پردازد. بلکه تمام تلاش خود را صرف نشان دادن چگونگی نابود شدن دنیای دلخواه مخاطب می‌کند. در این اثر، همه چیز به هم میرود و همه کسانی که مخاطب به آن‌ها علاقه دارد، رنج می‌برند یا مرگ می‌بینند. این اثر همچون چکیده‌ای از تمام تلخ‌ترین لحظات داستان‌های دارکساید است. بعضاً حتی به حد زائد خشونت را به تصویر می‌کشد. برای مثال، در یک صحنه، دارکساید با لانترن سبز جان استوارت روبرو می‌شود و با استفاده از قدرت خود، سوراخ کردن قفسه سینه و قلب او را به نمایش می‌گذارد.

Justice League Dark: Apokolips War همچنین در نقش چسباندن پایان داستان‌های قبل خود ناموفق است. این اثر به جای این که به پاسخ پرسش‌های باز مانده بپردازد، پرسش‌های جدید را به وجود می‌آورد. بعضاً حتی با داستان‌های قبل خود در تضاد است. برای مثال، در فصل قبل، فلش پارادوکس (Flashpoint Paradox)، فلش با تغییر گذشته، دنیای جدیدی را به وجود می‌آورد که در آن لیگ عدالت وجود ندارد. اما در این فصل، فلش با تغییر گذشته، دنیای جدیدی را به وجود می‌آورد که در آن لیگ عدالت همچنان حاضر است. این تغییرات بدون توجیه منطقی انجام می‌شوند و باعث سردرگمی مخاطب می‌شوند.

Justice League Dark: Apokolips War یک انیمیشن ناامیدکننده و نارضایت‌کننده است. این اثر به جای این که به بستن داستان‌های قبل خود با شکوه و شادمانی بپردازد، به نابود کردن آن‌ها با خشونت و تلخی می‌پردازد. این اثر همچون یک خاتمه نامناسب برای یک سفر طولانی و پرماجرا است. این اثر را می‌توان یک دنیای خیلی خیلی تاریک دی‌سی نامید.

۰ ۱ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
پربازدیدترین مطالب
پربحث‌ترین مطالب

آخرین مطلب