اینستاگرام صفحات برخی فرماندهان فعلی و سابق سپاه پاسداران را مسدود کرد

اینستاگرام صفحات برخی فرماندهان فعلی و سابق سپاه پاسداران را مسدود کرد

اینستاگرام، شبکه اجتماعی محبوب در ایران، اقدام به مسدود کردن صفحات برخی فرماندهان فعلی و سابق سپاه پاسداران کرده است. این تصمیم پس از اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران و مقامات نظامی و سیاسی دیگر ایران اتخاذ شده است. برخی از صفحات مسدود شده عبارتند از:

  • صفحه حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران
  • صفحه محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
  • صفحه حسن فیروزآبادی، مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی
  • صفحه قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران
  • صفحه محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران

اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این اقدام بر اساس قوانین خود و توافقات بین‌المللی که به آن پایبند است، صورت گرفته است. این شبکه اجتماعی همچنین گفته است که هر گونه فعالیت مرتبط با سپاه پاسداران یا هر گروه تحت تحریم آمریکا یا سازمان ملل در اینستاگرام ممنوع است و با مسدود شدن روبرو خواهد شد.

این تصمیم اینستاگرام با واکنش‌های مختلف در داخل و خارج ایران همراه شده است. برخی از کاربران اینستاگرام در ایران، این تصمیم را نشانه‌ای از تضعیف نظام جمهوری اسلامی و تحولات مثبت در روابط بین‌الملل دانسته‌اند. برخی دیگر، این تصمیم را حمله‌ای به حقوق بشر و آزادی بیان در ایران تلقی کرده‌اند. همچنین برخی از کاربران خارج از ایران، به ویژه در آمریکا و اسرائیل، این تصمیم را حمایت‌کننده از جنبش‌های دموکرات و مخالف نظام جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

اینستاگرام گفته است که قصد دارد با دولت‌های مختلف و سازمان‌های بین‌المللی همکاری کند تا در رعایت قوانین و توافقات بین‌المللی در زمینه تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران و مقامات نظام جمهوری اسلامی ایران موفق باشد.

۰ ۱ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

خرید اینترنتی

۱۵ مهر ۹۸ ، ۰۸:۲۵

بنظر من برنامه ایی به این جذابی و گستردگی نباید فیلتر بشه و فعالیت خود را همچنان ادامه دهد

پاسخ:

۲۹ دی ۱۴۰۲
نظر شما کاملاً محترم است. اما باید توجه داشت که اینستاگرام به عنوان یک شرکت خصوصی، قوانین و مقررات خود را دارد که کاربران باید آن‌ها را رعایت کنند. اگر اینستاگرام تصمیم بگیرد که یک صفحه را مسدود کند، این اغلب به دلیل نقض قوانین این پلتفرم است. با این حال، من متوجه نگرانی‌های شما هستم و امیدوارم که راه حل مناسبی برای این مسئله پیدا شود.

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
پربازدیدترین مطالب
پربحث‌ترین مطالب

آخرین مطلب